torsdag 15 oktober 2009

Bredbandsbolaget är en bunt apor som inte kan hantera aporna på Telia

I slutet av augusti beställde jag bredband till min nya lägenhet, till den 1:a oktober. Eftersom jag ringde så långt i förväg såg jag det som underförstått att jag skulle ha det inkopplat då.

Men dagen kommer och inte har dom lyckats få jobbet gjort. Det visar sig att dom får avslag på inkopplingen, något ligger och blockerar. Dom har försökt redan inflyttningen, men det kunde man väl räkna ut att det inte skulle fungera, det bodde ju någon där innan, liksom.

Men iaf, dom uppmanar mig att ringa föregående lägenhetsinnehavare och hans internetleverantör. Det visar sig att dom ska koppla ur den 1:a Oktober. Det gör dom inte så klart. Detta kan inte Bredbandsbolaget hantera.

Två veckor senare har jag fått ett brev om att det kommer ta 3-5 veckor, men iaf att beställningen är gjord, dvs dom har skickat ordern till Skanova eller vem fan det nu är som är deras "underleverantör". Men dom dummerjönssvar jag fått och deras oförmåga att ta tag i det och se till att få jobbet gjort gör att jag får nog och säger upp skiten.

Jag åker då på 1200 kr i avgift, trots att dom inte lyckats leverera någonting alls. Sniket!

Det är fortfarande Telia som ligger och blockerar med det gamla abbet, fast det skulle flyttas / kopplas ur, och nu när jag försöker beställa bredband från dom så får jag ungefär samma svar, fast med lite mer insikt. Hej babberiba, cirkusaporna och clownerna håller hov på bredbandsmarknaden.

Update: Telias förklaring varför dom fortfarande ligger kvar, och kommer att göra det fram till den 23/10: Det var problem att koppla in sig på det nya stället dit dom skulle flytta föregånde ägares abbonemang. Så då blir frågan, vart skickar jag räkningen? Jävla idioterrrrrrrrrrrrrrrr.

Update2: Idag ringde det en tekniker som ville komma överens om en tid att göra inkopplingen. Hahaha, Bredbandsbolaget har inte anullerat sin beställning. Fuck them.